Co získáte v programu INOvuj produkt
Až 650 000 Kč na vývoj a tvorbu prototypů výrobků, ale i služeb a SW řešení
50 % financí na váš účet už při podpisu smlouvy
Doporučení na špičkové designéry i dodavatele služeb
Feedback na váš projekt od expertů SIC
Finanční podpora činí 65 % z celkových uznatelných nákladů, minimálně 50 000 Kč, maximálně pak 650 000 Kč.
50 % částky vyplácíme ex-ante při podpisu smlouvy, 50 % ex-post po dokončení celkové realizace.
Vynikáme rychlostí, nadstandardním osobním přístupem a snadnou administrativou.
Pro koho je program INO určen:
Malé a střední firmy do 250 zaměstnanců
s obratem do miliardy korun
se sídlem nebo provozovnou
ve Středočeském kraji
s vlastním výrobkem
nebo službou
Co vám program INO pomůže vyřešit:
- Vývoj nového produktu
- Inovace stávajících produktů a produktových řad (např. vylepšení vlastností současných produktů, nové funkcionality, nové receptury)
- Vývoj nových materiálů či vlastností produktů ve spolupráci s vědeckými institucemi
- Spolupráci s průmyslovým designerem (nový design produktů, nahrazení stávajících materiálů novými)
- Vývoj vlastních aplikací – nový UX/UI design
Finanční podpora je neinvestiční.
Další parametry výzvy:
- Příjem přihlášek začal 23. 8. 2024 a skončí 14. 9. 2024 (včetně).
- Celková alokace činí 4 000 000 Kč (pro oba programy INO, EX).
- Vyhlášená výzva je kolová, to znamená, že rozhoduje kvalita projektu, ne rychlost podání přihlášky. Všechny přihlášky jsou hodnoceny po skončení výzvy a podpořeny počtem bodů dosažených ve věcném hodnocení.
- Na realizaci projektu INOvuj produkt máte 9 měsíců od podpisu smlouvy.
Harmonogram programu
Příjem Žádostí o podporu
23.8. (od 00:01 hod.) – 14.9.2024 (do 00:00 hod.) |
Formální hodnocení
průběžně – 11.10.2024
První věcné hodnocení
průběžně – 30.10.2024
Druhé věcné hodnocení (komise)
24.10.– 29.11.2024
Podpis Smlouvy o poskytnutí dotace
Do 31.1.2025
Realizace projektu
Od data podpisu Smlouvy o poskytnutí dotace
+ 270 dnů pro INO (9 měsíců)
+ 180 dnů pro EX (6 měsíců)
První platba pro INO
50 % schválené dotace do 10 dnů od podpisu Smlouvy na účet příjemce
Podání Žádosti o proplacení dotace (pro INO se jedná žádost o druhou platbu, pro EX o proplacení celé dotace)
do 14 dnů od data ukončení realizace projektu
Kontrola: Žádosti o proplacení dotace + schůzka závěrečného hodnocení projektu s příjemcem dotace + vyhotovení a schválení Závěrečné zprávy
do 14 dnů od podání Žádosti o proplacení (v závislosti na časových možnostech příjemce účastnit se schůzky závěrečného hodnocení projektu)
Proplacení dotace
Do 5 dnů od ukončení závěrečné kontroly.
Poznámka: uvedené termíny, mimo délky realizace projektu, jsou orientační a lze je změnit.
Žádost o podporu v programu INO:EX 24-II – typ INO
Dokumentace programu INO:EX 24-II – typ INO
PROGRAM INO EX 24 2. VÝZVA (docx, 213 KB)
Vzor 1 Žádost o podporu INO 24 II (docx, 101 KB)
Formulář Příloha č.1 Čestné prohlášení žadatele INO:EX 24 II (docx, 108 KB)
Formulář Příloha č.2 Obchodní plán INO 24 II (xlsx, 50 KB)
Protokol Formálního hodnocení INO:EX 24 II (docx, 92 KB)
Protokol věcného hodnocení INO 24 II (xlsx, 25 KB)
Kompletní dokumentace Programu INOEX 24 II – Typ INO (zip, 546 KB)
FAQ - Často kladené otázky
Pokud mi běží projekt z předchozí výzvy INO:EX, mohu podat žádost do INO:EX 24-II ?
Pokud vám běží například INO 24-I, můžete podat žádost do EX 24-II, do INO nemůžete. Předchozí projekt musí být ukončen, čímž se myslí proplacen.
Bude možné si realizaci projektu prodloužit?
Ne nad rámec 9 nebo 6 měsíců stanovených v pravidlech výzvy. Proto doporučujeme nastavit si délku realizace na maximální možný časový limit.
Lze realizaci projektu ukončit dříve?
Ano. Pokud ukončíte realizaci projektu dříve než ve smluvně stanovenou dobu, podáte žádost o proplacení dotace a závěrečné vyhodnocení se uskuteční také dříve, stejně jako proplacení dotace
Plánuje SIC otevřít další výzvu v roce 2025?
Ano, plánujeme vyhlášení další výzvy s přibližně stejnou alokací. Předběžné datum vyhlášení příští výzvy je předpokládáno ve druhé polovině března 2025.
Co jsou to celkové náklady na projekt?
Jsou to všechny náklady, které žadatel/ firma plánuje vynaložit na realizaci projektu. Tvoří je dohromady náklady uznatelné i neuznatelné.
Co jsou to celkové uznatelné náklady na projekt?
To jsou takové náklady, které lze hradit z dotace a přímo souvisí s realizací projektu. Například nákup licence na jeden rok: firma bude na projektu pracovat 9 měsíců, SIC uzná 9/12 ceny licence. Nákup nezbytných zařízení v přiměřeném počtu: např. jeden výkonný počítač. Náklady na pořízení materiálu na vytvoření prototypu. Náklady na návrh tisků + zkušební vzorek (nikoliv celý náklad)…
Obecně se jedná o náklady neinvestiční.
Mohu během realizace projektu kontaktovat SIC s případnými dotazy?
Ano, samozřejmě. Kdykoliv budete mít potřebu konzultovat cokoliv z projektu, obraťte se na Vaši kontaktní osobu SIC.
Jaké náklady jsou neuznatelné?
Jedná se o náklady investiční – to je například nákup výrobní linky, auta… Dále úhrada pronájmu např. výrobních, výstavních či reklamních prostor (platí i pro virtuální prostor). A spadají sem i právní služby, jako např. právní služby při zařizování patentu.
Pokud postoupím do II. kola věcného hodnocení, co budu potřebovat?
Připravíte si PPT prezentaci podle instrukcí SIC, které Vám budou zaslány mailem a harmonogram finanční a časové dotace projektu podle předepsaného vzoru, který Vám bude rovněž zaslán mailem. Obojí pak představíte osobně hodnotící 3členné komisi – 15 minut Vaše prezentace, 15 minut dotazy hodnotící komise.
Do jaké míry jsou závazné informace v dokumentu Harmonogram? (příloha č. 2. pro II. kolo)
Informace týkající se výstupů projektu, tedy výsledků realizace a finančních nákladů jsou závazné. Dokument se stává nedílnou součástí smlouvy. Pokud dojde k přesunu finančních prostředků z jedné rozpočtové kapitoly do jiné nad rámec 20%, je potřeba o tom písemně (mailem) informovat zástupce SIC, podat zdůvodnění a společně se dohodnout na řešení.
Za jak dlouho se dozvím, jak moje žádost dopadla?
Viz harmonogram v dokumentu PROGRAM INO-EX 2.VÝZVA, uveřejněný na webu společně s dokumentací k žádosti.
Od kdy mohu začít realizovat projekt?
Nejčasnějším datem pro zahájení realizace projektu ve smyslu uznatelnosti nákladů je datum podání přihlášky. Pro čerpání předepsané maximální časové dotace na realizaci projektu je pak rozhodují datum podpisu Smlouvy o poskytnutí dotace. Pokud tedy začnete projekt realizovat od data podání žádosti, činíte tak s rizikem, že nevíte, zda Vám dotace bude přiznána, získáte ale přibližně 2 měsíce navíc na realizaci projektu.
Mohu během realizace projektu kontaktovat SIC s případnými dotazy?
Ano, samozřejmě. Kdykoliv budete mít potřebu konzultovat cokoliv z projektu, obraťte se na Vaši kontaktní osobu SIC.
Nestihli jste náš informativní webinář? Podívejte se na záznam, kde Vás manažerka programu podrobně provede procesem, jak podat přihlášku.