MENU

Be Nice. Inovativní krása z ekopapíru

Na začátku nebyl žádný průzkum trhu, ale velká touha dělat praktické a ekologické věci v hezkém designu. Tak, aby těšily zákazníky i zaměstnance. Konkurence byla obří, jenže nápaditost také. Řeč je o ekologickém papírnictví Be Nice. Mladé a úspěšné značce, která využila podporu Středočeského inovačního centra. Jak se dá inovovat papírnictví a proč v jeho e-shopu najdeme i eko blok s projevy Václava Havla? 

Zakladatelka a majitelka Be Nice Mirka Poráčová představuje vánoční produkty.

Všechno začalo nevinně. Před třemi lety. Miroslava Poráčová tehdy vedla tiskárnu Garamond, a když ji kamarád pošťouchl, aby založila e-shop s papírenskými potřebami, zdálo se jí to jako vtip. Jenže zkušeností s výrobou papírových dárků měla hodně a navíc tu byla její láska k přírodě. Ideální příležitost oboje spojit. 

Pod vytvořenou značkou Be Nice tak najdete výhradně ekologické výrobky z papíru. „Spojujeme krásný design a vztah k přírodě. Motivy naší výtvarnice přenášíme na ekologický papír, který je ve většině případů recyklovaný. Proč kácet stromy? Naše balicí sady, diáře či svatební oznámení děláme z papíru, který pochází z jednoletých rostlin, z trávy, slámy či konopí,“ vysvětluje majitelka Be Nice Mirka Poráčová„Leckdo v minulosti vnímal recyklovaný papír jako nehezký, ale vůbec to tak nemusí být,“ dodává. 

Kuchařku pro ženy vyrobilo Be Nice tak, aby mohla sloužit několika generacím

Ostatně přesvědčte se sami  ̶  v e-shopu můžete snadno nakoupit dárky pro celou rodinu. Pokud máte menší děti, zaujme vás možná kreativní kalendář, který je vytvořen tak, aby děti mohly dokreslit obrázky nebo napsat přání pro ježíška na kreativní listy. Jako celoroční dárek funguje i kuchařka pro ženy, kam mohou uložit své rodinné zlato – roztroušené recepty se ocitnou pohromadě v krásné vazbě. „Jsme inovativní, protože děláme věci s přesahem,“vysvětluje Mirka Poráčová s tím, že ženy tuto kuchařku vnímají i jako transgenerační dárek, který v budoucnu rády předají svým dcerám. 

I když většina produktů Be Nice cílí na ženy, které mají rády krásné věci, v rozmanitém portfoliu najdete také praktické dárky pro muže. Například krabičku s potiskem, do které muž zabalí dárek za 30 vteřin. Stačí ho jen převázat provázkem. Celá rodina pak může o Vánocích využít speciální balicí papír s mřížkou na zadní straně, která pomůže naměřit správnou velikost papíru, aby zbytečně nepřebýval. „Jsme pro celou rodinu,“ říká s úsměvem zakladatelka Be Nice, která vymýšlí nápady na nové produkty s výtvarnicí Bárou z Nikolajky tak, aby design obsahoval laskavé motivy z jejich vlastního dětství. 

Mirka Poráčová mezi SIC Key Account manažerkami, které ji provedly programem INO:EX (vlevo Barbara Svojanovská s vánoční balicí krabičkou, vpravo Milena Lakomá s diářem pro ženy)

Krásný design, originalita i schopnost dělat věci s přesahem do dalších oblastí života zaujaly Středočeské inovační centrum natolik, že s Be Nice zrealizovalo tři programy. „Program INO nám pomohl ke vzniku nových produktů, ať už jde o svatební kolekci, památníček, diář nebo kreativní kalendář,“ vysvětluje Mirka Poráčová. „Program EX jsme využili na PPC kampaň, díky které jsme poprvé profesionálně představili naše výrobky na sociálních sítích,“ pokračuje s tím, že mezi bannery na první pohled vyniká Pocta Václavu Havlovi. Proč se inspirativní eko blok rozhodla věnovat právě této osobnosti, jejíž citáty a citace blok obsahuje? „Jsou v něm hodně pozitivní myšlenky, například o naději a zároveň obsahuje výňatky z prezidentských projevů, které zdůrazňují třeba to, aby si lidé před volbami dobře vybírali. Není nám lhostejné, v jaké společnosti žijeme,“ dodává lakonicky majitelka Be Nice

Do třetice pak Be Nice využilo mentoringový program PLATINN, ve kterém definovalo slabé místo svého podnikání a rozhodlo se přijmout do týmu obchodního zástupce, jenž pomáhá budovat distribuční síť. Vizí Be Nice je totiž oslovit zahraniční trhy. „Plánů máme hodně, stále si ale přejeme, abychom dělali naši práci srdcem,“ uzavírá Miroslava Poráčová.