MENU

Z investice do kreativní služby očekáváme vysokou návratnost, říká ředitel české biotechnologické firmy

Nové trhy, noví zaměstnanci, vylepšení produktů i služeb. Takové jsou výsledky spolupráce malých a středních podniků s kreativci díky Kreativnímu voucheru Středočeského kraje. V již ukončené třetí výzvě programu podpořilo Středočeské inovační centrum (SIC) 28 projektů v celkové výši 4 988 748 Kč. Mezi nejčastější kreativní aktivity patřil návrh marketingové strategie, rebranding, grafický návrh obalů, nový web nebo produktová fotografie.

Přibližně čtvrtinu všech aktuálně používaných testů na koronavirus v ČR vyrobil český biotech startup DIANA Biotechnologies, sídlící ve Vestci u Prahy. Z původního výzkumu a vývoje léčiv a vysoce citlivých diagnostických metod se společnost na počátku pandemie rychle přeorientovala na vývoj unikátních řešení pro automatizované testování COVID-19. Za technologii získala i první cenu v soutěži „Hack the Crisis CZ“, pořádané agenturou CzechInvest a MPO. Pro realizaci komerčního potenciálu vyvinutých produktů však potřebovala firma efektivně komunikovat své know-how směrem k potenciálním zákazníkům.   

Český startup z Vestce u Prahy DIANA Biotechnologies držitel, ceny Hack the Crisis CZ. Zdroj: Diana Biotechnologies

„Jelikož se jedná o poměrně komplexní produkty, je také důležité správné zaškolení obsluhy, která bude naše automatizované řešení používat. Jsme přesvědčeni, že krátká a výstižná produktová a instruktážní videa jsou účinným nástrojem, který podpoří marketing našich testů a vhodnou formou představí naše produkty cílové skupině,“ vysvětluje rozhodnutí investovat do kreativní služby Martin Dienstbier, spoluzakladatel a provozní ředitel DIANA Biotechnologies.

Testovací souprava na koronavirus od DIANA Biotochnelogies. Zdroj: Diana Biotechnologies.

Kreativní voucher využije mladá firma k budování značky a prezentaci společnosti jako spolehlivého partnera. Od spolupráce s kreativci očekávají především podporu produktového marketingu a celkové zlepšení multimediální prezentace firmy. V neposlední řadě také vysokou návratnost své investice.

„Propojení firemního a kreativního sektoru by podnikům mělo pomoci navrhnout nebo propagovat výrobek či službu, nastavit lepší marketingovou strategii či vytvořit portfolio pro PR komunikaci. Díky tomu mohou zvýšit svou konkurenceschopnost v Česku i zahraničí,“říká Barbara Svojanovská, projektová manažerka SIC a dodává: „Výhodou Kreativního voucheru je minimální administrativní zátěž a rychlost při proplacení dotace. Středočeský kraj od roku 2018 takto podpořil během dvou výzev již 48 firem částkou 9 576 384 Kč. Ve druhé výzvě programu došlo k rozdělení mezi kreativními službami a průmyslovým designem, který byl podpořen vyšší částkou, což reflektuje náročnost vývoje nového designu.“ V souvislosti s ekonomickou krizi vzniklou pandemií koronaviru zvýšilo SIC míru podpory ze 75 % na 85 %, což ocenilo mnoho žadatelů. 

„Zkušenosti s inovačními a kreativními vouchery nás v SICu vedou k závěru, že je třeba se více zaměřit na jednotlivé fáze inovačního procesu, jako jsou ověření nápadu, vývoj prototypu, jeho ověření a vstup na trh. Budeme se nadále věnovat poznávání potřeb firem v inovačním procesu a snažit se na ně odpovídajícím způsobem reagovat. Do budoucna budeme program dále zkvalitňovat tak, aby jeho užitek pro středočeské podniky a jejich konkurenceschopnost byl co nejvyšší,“ vysvětluje přístup SICu Jakub Pechlát, ředitel divize projekty

Více na https://kreativnivouchery.s-ic.cz/