Workshop „Marketing ve vědě a výzkumu“
Edukační workshop organizovaný SIC 24. listopadu 2021 se zaměřil na problematiku efektivního marketingu v oblasti vědy a výzkumu.
Akci vedl Radek Váňa z agentury IdeaLab. Semináře se fyzicky i on-line zúčastnila téměř dvacítka zástupců výzkumných organizací ve Středočeském kraji.
Mezi jeden z nejefektivnější nástrojů pro marketingovou komunikaci výzkumných organizací lze podle Radka Váni považovat vedle webu především newsletter, který přináší při průměrné 30-35 % míře otevření efektivní poměr ceny a výkonu. Klíčovým předpokladem úspěchu je však kvalitní obsah, pravidelnost a také kvalitně a pravidelně spravovaná databáze příjemců.
Důležitou roli v marketingu výzkumných organizací hraje i komunikace na sociálních sítích. Nutné je však zvážit, které sítě jsou z pohledu komunity pro výzkumné organizace relevantní. Nezbytností je i v případě sociálních sítí měření a vyhodnocování efektivity komunikace. Výraznou roli však hraje i samotná kvalita obsahového materiálu, ať již se jedná o foto či video.
Nejen pro účely workshopu vznikl e-book, který výzkumným organizacím může pomoci s nastavením efektivního marketingu (stáhnout e-book).
Další služby SIC pro výzkumné organizace najdete ZDE