MENU
Success Stories

PSÍ VODÍTKA, KTERÁ APLIKUJÍ HOROLEZECKÉ KNOW-HOW. SIC PODCAST ZA UŠIMA O SPOLEČNOSTI TAMER 

Čím je produkt unikátní? A jak se odvíjel příběh středočeské garážovky, která dnes i díky Středočeskému inovačnímu centru navazuje partnerství na mezinárodních veletrzích? Sledujte Za ušima s Josefem Kunáškem, spolumajitelem Tameru s. r. o.

Inspirace k unikátnímu výrobku může číhat kdekoli. Své o tom ví společnost Tamer, která vyrábí a prodává inovativní potřeby pro pejskaře. Přenesla know-how z horolezectví a aplikovala ho ve výrobě psího vodítka EASY LONG, které předčí konkurenci.

Na fotografii SIC je Josef Kunášek (vlevo) s moderátorem podcastu Za ušima Martinem Karlíkem v podcastovém studiu Magenta Experience Center

„Byli jsme výškoví pracovníci, byli jsme ti, co vám umyli okna nebo natřeli fasádu. Když si můj kamarád Honza před třinácti lety koupil fenku Sáru, vytvořil pro ni vodítko ze zbylého lana, pro kterém jsme lezli,“ vzpomíná Josef Kunášek s úsměvem. „Vymyslel na něj posuvný systém, který dnes nazýváme EasyLong a dal ho na odiv okolí,“ vysvětluje spolumajitel a jednatel kolínské firmy. Odiv a tlak zájemců byl totiž tak velký, že se přelil až do úspěšného byznysu. Čím EasyLong zákazníky tolik zaujal?

Vodítko využívá tzv. Prusíkův uzel, který spoluzakladatelé Tameru běžně používali při stoupání na laně. Díky tomu věděli, že se tato samostahovací smyčka zatáhne velmi jednoduše a zároveň pevně a účinně ji využili na zkracovací systém vodítka. Oproti běžně dostupným vodítkům si pejskař s EasyLongem mnohem rychleji nastaví délku, kterou pro venčení svého miláčka potřebuje mít. Za půl vteřiny udělá ze čtyřmetrového vodítka třeba dvoumetrové a naopak. „EasyLongu říkám návykové vodítko. Kdokoli si ho vyzkouší, ten rychle zjistí, jaké výhody přináší, včetně vysoké kvality a odolnosti horolezeckého lana,“ dodává Josef Kunášek.

Fenka April, pes Josefa Kunáška, na vodítku EasyLong (foto Tamer)

Jak se z poctivé garážovky stala úspěšná inovativní firma, která dnes své produkty sebevědomě vystavuje na mezinárodních velkoobchodních veletrzích? „Postavili jsme si svůj e-shop a slepými uličkami jsme se postupně dostali do fáze, kdy jsme konkurenceschopní. Zásadní bylo, abychom dovedli na zahraničních veletrzích zapůsobit,“ zdůvodňuje energický jednatel, proč Tamer nutně potřeboval profesionální multifunkční stánek. „Jenže jeho realizace byla finančně náročná a mohli jsme si ji dovolit jen díky finanční podpoře Středočeského inovačního centra, které nám pomohlo programem INO:EX,“ konstatuje Josef Kunášek.

Josef Kunášek při natáčení podcastu Za ušima – Příběhy inovativních hlav (foto SIC)

Díky moderní expozici na veletrhu v Norimberku získal Tamer stěžejní kontakty na velké zahraniční odběratele z Itálie, Rakouska, Belgie a Francie, se kterými už úspěšně obchoduje. Kromě prezentačního stánku pak využil finance SIC programu INO:EX také na tvorbu produktového katalogu a marketingového videa. „Naše prezentace je teď profesionálnější a díky tomu nám zafungovala spolupráce s distributorem v Německu, který už brandu Tamer udělal čtyři expozice. Vidíme do budoucna obrovský potenciál, jak zlepšit přehled a cílení našich produktů, protože nám portfolio pěkně nabobtnalo,“ uzavírá spokojeně spolumajitel Tameru.

Multifunkční stánek Tameru na expozici v Norimberku (výsledek SIC programu INO:EX; foto Tamer)
Poslechněte si nás na SPOTIFY: