MENU

SIC představilo výzkumným centrům trendy v komunikaci vědy

Středočeské inovační centrum (SIC) uspořádalo ve čtvrtek 7. 2. 2019 odborné setkání v prostorách Prague Startup Centre, které bylo věnováno marketingové komunikaci v oblasti vědy a její popularizace. Jeho cílem bylo seznámit pracovníky středočeských vědeckých ústavů s aktuálními trendy a zároveň nastínit, jak by se SIC mohli v budoucnu na komunikaci svých ústavů spolupracovat. Setkání se zúčastnili zástupci veřejné i soukromé sféry – mezi účastníky byli například zaměstnanci Akademie věd ČR, ČVUT, Czech Invest, Škoda Auto, ELI Beamlines a další.

Setkání bylo rozděleno do několika bloků, v rámci kterých se jednotliví mluvčí věnovali možnostem a osvědčeným postupům vědecké institucionální komunikace. 

,,SIC se postupně přesouvá od administrativy do fáze exekutivní, čímž by se ve velmi krátké době měl posunout do pozice, kdy bude část svých nákladů hradit z vlastní činnosti.,” říká ředitel SIC Vilém Růžička, který celou akci zahájil. Ve své přednášce se dále vysvětlil, proč by měla vědecká centra komunikovat a jak by měla koncipovat svou komunikační strategii.

Jako druhý se představil český vědec a popularizátor Ing. Jan Lukačevič, působící na Ústavu fyziky atmosféry Akademie věd ČR, který mluvil o popularizaci vědy a jejím ukázkám v České republice a zahraničí.

Celé setkání uzavřela marketingová manažerka SIC Kateřina Samková, která společně s Jakubem Novákem z digitální agentury STORY TLRS,představila nový webový inovační portál Středočeského kraje, který by měl v budoucnu sdružovat informace o aktivitách inovačních ústavů ve Středočeském kraji a poskytovat návody, jak získat více prostředků na jejich financování.