Covid-19

MENU

Řešení pro malé a střední podniky, Adastra nabízí e-shopovou platformu zdarma

S podporou malých a středních podnikatelů přichází experti na digitalizaci prodeje ze společnosti Adastra ve spolupráci s projektem T-mobile Rozjezdy. Nově vzniklá platforma nakoupeno.online umožňuje každému prodejci vytvořit si jednoduchý e-shop, na němž může nabízet své zboží a služby. Platforma tím reaguje na krizi spojenou s koronavirem a tato služba je nabízena zdarma.

Hlavním cílem projektu nakoupeno.online je bezplatné propojení malých a středních podnikatelů s jejich zákazníky. “V první fázi chceme obchodníkům pomoci zvládnout situaci během krizového období a těsně po něm podporou vedoucí k vyšší poptávce po jejich produktech a službách. Podnikatelé tak mohou v praxi prodávat bezpečněji, efektivněji plánovat svoje zdroje, budovat loajalitu u stávajících zákazníků a získávat nové klienty,” vysvětluje Standa Dvořák, CEO adastra.one a autor myšlenky projektu.

Cílovou skupinou platformy nakoupeno.online jsou drobní podnikatelé a obchodníci z řad restaurací, pizzerií, pekáren, menších prodejen smíšeného zboží (večerky), kadeřnictví, zahradnictví, stavebnin, hračkářství, dále ale také například menší prodejny oblečení, květinářství, cukrárny, servisy, sportovní potřeby, akvaristiky, vinotéky a další. Platforma se bude hodit i osobám samostatně výdělečně činným, které nabízejí své zboží z domova (například pekařky dortů atd.).

Rozhraní Nakoupeno.online Zdroj: Adastra

Nakoupeno.online přináší výhody také zákazníkům. Díky digitalizaci Adastra maximalizuje bezkontaktní předávání zboží, čímž vychází vstříc zvýšené poptávce po tomto typu nákupního procesu. Projekt nabídne zákazníkovi možnost naplánovat si čas a termín vyzvednutí zboží dle vlastních preferencí. Tím se eliminuje případný kontakt s jinými lidmi nebo čekání na výdej. “Zákazníci navíc budou mít k dispozici přehlednou databázi obchodníků z okolí a jejich produktů na jednom místě,” popisuje další benefity Standa Dvořák.

Jak to celé funguje?

Přihlášení do platformy a nastavení vlastního e-shopu bude prodávajícím trvat jen několik minut. Nejprve zadají vlastní provozovnu, k ní přiřadí seznam zboží, které nabízejí, a ve finále vyplní jeho dostupnost pro vyzvednutí. “Zákazník pak bude moci od prodejce nakoupit, vybrat si termín výdeje zboží a zaplatí obchodníkovi přímo při vyzvednutí. Počítáme také s brzkou integrací platební brány, aby zákazníci mohli platit online,” říká Ivo Mareček, ředitel marketingu Adastry.

Nakoupeno.online v tuto chvíli funguje jako webová služba. V řádu dnů se k ní přidají také mobilní aplikace pro Android a iOS. “Přestože si uvědomujeme, že v tuto chvíli existují stovky skvělých nápadů, jak v době koronakrize pomáhat, věříme, že drobní živnostníci ocení možnost překlenout složité období, které pro ně může být z hlediska přežití jejich byznysu fatální,” dodává Ivo Mareček ze společnosti Adastra.