MENU

Máme ambice stát se legem z papíru, říká Egor Nefedov z PaperTime. Jejich 3D skládačky oživují interiéry a rozvíjejí dětskou kreativitu.

Podpora prodeje, definice zákazníka i distribučních kanálů, příprava na expanzi do zahraniční. S pomocí expertů a programu SIC Platinn se podařilo nastartovat studentský projekt a vytvořit z něj prosperující firmu s designovými doplňky.

Jaroslav Peterka a Egor Nefedov se potkali během studia na Vysoké škole ekonomické v Praze. Spojovala je myšlenka přenést získané znalosti do vlastního byznysu. Ze středoškolských zkušeností s architekturou a designem vznikl nápad na minimalistické doplňky z papíru do interiéru, které si zákazník musí sám složit.

Zakladatelé PaperTime

„Původní interiérové doplňky byly opravdu složité a sestavit jeden model trvalo přibližně 25 hodin. Jednalo se o pouhé výtisky na tvrdý recyklovaný papír a jednotlivé dílky si lidé museli vyřezat, připravit ohyby a následně slepit k sobě. Než jsme začali, moc jsme projektu nevěřili a mysleli si, že akorát přijdeme o peníze, které jsme do začátku vložili. V následujících měsících jsme spustili e-shop, začali spolupráci se třemi designovými obchody a projekt nechali volně běžet. Rok jsme nic neprodali a chtěli s tím seknout,“ popisuje začátky Jaroslav Peterka. 

Klíčovým milníkem byla akce MeetPapír v Brně, kde měli Jaroslav a Egor poprvé možnost ukázat skládačky zákazníkům naživo a získat od nich zpětnou vazbu. „Zazněli věci jako — to moje dítě nezvládne, na to nemám čas, škoda že nemáte jiný motiv a podobně. Také jsme se dozvěděli, že téměř všechny nákupy byly dárek pro děti a to jsme to původně vůbec nezamýšleli.“

Vznikl tak nápad na jednodušší skládačky vyhotovené jako kreativní sady pro děti i dospělé, kteří rádi tvoří z papíru. Původně se k výrobě produktů používal 100% recyklovatelný papír od českých dodavatelů. Jenže kvalita papíru, výběr odstínů a gramáže nebyly úplně ideální. Firma chtěla nabízet něco prémiového a toto se s myšlenkou rozcházelo. Vzápětí však našli dodavatele z Itálie, jehož nabídka byla nesrovnatelná s původním materiálem.  

Z nového produktu se rázem stalo velké překvapení na designových trzích a marketech, ale i v partnerských obchodech a firemním e-shopu. „V ten moment nám došlo, že bychom uvítali konzultaci zkušeného experta, který by nám poradil se strategií pro další vývoj a podporu.“ 

S využitím programu SIC Platinn, který pomáhá podnikatelům řešit výzvy související s rozvojem firmy a zlepšovat její fungování, navázali majitelé PaperTime spolupráci s experty Radkem Skorničkou a Jaroslavem Salvou.

„PaperTime má výhodu velmi originálního nápadu, který je na pomezí skládačky, interiérového doplňku a luxusního dárku. Z marketingového pohledu má ale každá z těchto kategorií svoje pravidla, cílovou skupinu, potřeby a zákaznickou cestu. Procházeli jsme tedy jednotlivé skupiny zákazníků, popisovali jejich chování, příležitosti nákupu a jak má vypadat komunikace na tyto zákazníky směřovaná. To vše umožnilo PaperTime být v cílení a v komunikaci daleko efektivnější a rychleji růst. Vše jsme řešili i s přesahem do budoucna, protože PaperTime plánuje expandovat i na zahraniční trhy,“ říká spolupracující expert Radek Skornička. 

„Spolupráce s programem Platinn od SIC nám pomohla posunout projekt PaperTime na další úroveň. Nejvyšší přínos vidíme v systematickém přístupu mentora Radka Škorničky, jeho bohatých zkušenostech a pokročilé orientaci v prostředí českých podniků, do kterých jsme mohli díky jeho snaze nahlédnout,“ vyzdvihuje přínosy spolupráce spolumajitel firmy Egor Nefedov a dodává: “Konzultace s panem Škorničkou nám pomohly odhalit slabé stránky naší původní strategie a nastavit ji znovu, podle osvědčených postupů. V neposlední řadě pro nás byly velice užitečné konzultace s panem Salvou, díky kterému jsme měli možnost posílit své vyjednávací a prezentační dovednosti, získat ověřené tipy a rady na to, jak nastavovat a exekuovat obchodní jednání. Účast v programu Platinn doporučujeme nejen malým startupům, které potřebují získat vzácné znalosti od zkušených mentorů, ale i středním podnikům, které cítí, že je potřeba chod firmy osvěžit a obohatit o to, jak se věci mají dělat správně.“

Více informací o službách a programech SIC pro malé a střední firmy naleznete ZDE