INOVAČNÍ SLOVNÍČEK SIC – PÍSMENO H – HORIZONTY INOVACÍ
Vylepšujeme, co máme. Jdeme na to jinak. Anebo jdeme úplně jinam. Koncept 3 horizonty inovacíslouží řadě firem či inovačních centrem k tomu, aby do inovací investovali v souladu s vlastní celkovou strategií. Čím vyšší horizont, tím vyšší míra rizika, že inovace neuspěje – zároveň ale exponenciálně roste hodnota, kterou úspěšné inovace v budoucnu přinesou konkrétní firmě či regionu.
Horizont 1: Vylepšujeme to, co máme
Na této úrovni můžeme inovovat nejsnadněji. Nevymýšlíme zde nové produkty či služby, protože je pouze vylepšujeme, rozšiřujeme či vymýšlíme jejich nové varianty. A zůstáváme přitom na svém dobře známém trhu ‒ svoje zlepšováky na něj firmy většinou zavedou v řádů několik měsíců. SIC úspěšně podpořil či podporuje zhruba 130 středočeských firem, které na tomto horizontu působí. Vybíráme pro vás pár příběhů (Brezka, nano power, Tamer).
Horizont 2: Pojďme na to jinak
Tady už mluvíme o nových generacích produktů či služeb, které firmu posouvají na nové trhy. Riziko neúspěchu roste, inovační projekty jsou dlouhodobější a návratnost očekávejte v řádu dvou až tří let. Máte zde ale naději na skokový růst. SIC na tomto horizontu úspěšně podpořil či podporuje 30 firem. Třeba vás zaujmou příběhy některých z nich (Varistar, ekolo.cz, ecokit, PaperTime, Be Nice, Biopekárna Zemanka, Fair & Bio).
Na horizontu 3: Pojďme jinam
Ano, nejrizikovější inovační horizont, kde už mluvíme o celosvětově nových vychytávkách. Vizionářské projekty s průlomovými technologiemi. SIC je v kontaktu se šesti firmami, které v rámci Středočeského kraje horizont 3 atakují nebo se na něm už pohybují. Nechte se překvapit 😊